KOUPÁNÍ

16.01.2012 15:58

Kristyna Karbanová

Ahoj poradno, chtela jsem se zeptat jestli štěnatum nevadi koupel nebo od jakého roku se muzou koupat? Předem děkuju za odpověd.



PP Věrka

Ahoj Kristýno,
štěňátka rozhodně vůbec nekoupat. Vím, že se umějí zašpinit a ulepit třeba od kašičky, ale když jsou malá, jejich maminka je olízá, sama si je umyje, čímž je i masíruje a když jsou větší ( 1-2 měsíce) a upatlají se třeba od kaše, masíčka nebo jiné dobroty, stačí je otřít navlhčeným hadříkem a poté suchým ručníkem vytřít uplně do sucha. Psí maminka si je olizuje a čistí tím sama. U štěňátek hrozí nastydnutí a rozhodně není třeba je namáčet. Já například i v létě jsem byla opatrná, když i po všech třech očkování mi štěně lezlo k bazénku, spíše jsem nechala stříkat kropítka aby se mohlo ochladit v parném dni. Záleží též jakou máte rasu, nicméně nekoupala bych dříve než v půl roce života :-)