SPADLA Z GAUČE

19.01.2012 21:00

Simona

Dobrý den,
měla bych dotaz. Mám doma 3 měsíční fenečku jorkšírka a když tu byla návštěva a já si odběhla nedávali pozor a spadla jim z gauče. Nejdříve kvičela a hned jak jsem si ji vzala tak přestala a trochu se klepala. Pak jsem ji postavila na zem a asi hodinu ležela a nechtěla nic dělat. Žádná vnější zranění nemá ale chtěla jsem se zeptat jestli nemůže mít třeba vnitřní zranění. Možná bych raději došla k veterináři. Děkuji za odpověď

 

PP Věrka

Dobrý den,
toto je velmi nepříjemné. Musíte dávat opravdu pozor ! Pro tak malého pejska a kor štěňátko mohou být takové pády velmi nebezpečné ! Je jasné, že plakala, musela se strašně leknout a ten otřes by se nelíbil nikomu. Navíc to může mít za následek, že si to bude pomatovat a po celý její život se může bát výšek a to jakýchkoli. No, nemyslím si, že by to bylo až tak akutní jak píšete, protože pokud se po pádu pejsek zvedne, značí to, že je v pořádku. Přesto záleží jak spadla? Rozhodně bych raděj na veterinu zavolala a optala se. Dále bych hlídala malé holčičce teplotu, zda nemá horký čumáček nebo ouška, zda není malátná a podobně. Je pravda, že štěně je více pružnější než starší pejsek, přesto musíte opravdu hlídat. To že ležela, mohlo se něco stát popřípadě mohla mít jen otřesený zážitek a byla z toho prostě v šoku. Telefonátem a konzultací s veterinářem určitě nic nezkazíte. Určitě je dobře, že jste ji vzala do náruče a uklidnila, ted bude malá psí holčička stoprocentně vědět, že je u Vás v bezpečí a kdykoliv se jí něco přihodí, bude utíkat k Vám. Prosím napište mi dále, jak na to fenečka je a buďte opravdu opatrná !! Děkuji.


Simona

No tak pozor si už dávám opravdu velký a nikomu ji nepučuji, maximálně ať si s ní hrají na zemi. Asi hodinku poté se mi zdálo že se trošičku kymácí ale po 5 minutách až do těď ji pečlivě sleduji a nic. Je aktivní, žere, pije hraje si a lítá po bytě. Spadla tím způsobem že dopadla na přední nožičky a pak menší silou na hlavičku. Ona to není zase taková výška, gauč máme nizoučký ale přeci.


PP Věrka

Kdyby dopadla moc na hlavičku, mohla by mít klidně otřes mozku, no jak říkám záleží jak moc dopadla, přesto jsem ráda že jste ji takto ohlídala. Je mi jasné že už budete opatrnější a to je jenom dobře. Navíc, myslím si, že kdyby jí něco akutního bylo, už by se to projevilo. Přeji Vám i psí holčičce, ať se jen a jen daří, malé lumpárny jsou povoleny :-) a ať Vám dělá jen samou radost ! Je úžasné být při tom, když roste a skotačí, rozhodně je to další krásné období. Mějte se krásně a kdyby cokoliv, Psí Poradna je tu :-) a Děkuji za Info !! :-))