JAK BÝT SPRÁVNÝM VŮDCEM SMEČKY A JAK POZNÁM ŽE JÍM JSEM

11.05.2012 16:46

Martina Šafářová, Jablonné nad Orlicí


Dobrý den Věrko,

Chci Vám moc poděkovat za rychlé a velmi užitečné rady, určitě Vás budu informovat, jak pokračujeme ve výchově. Za dva týdny odjíždíme na svod a zkusíme i klubovou výstavu, tak doufám, že vše dobře dopadne. Přečetla jsem si vše o prezentaci psa, ale hlavní asi opravdu je zůstat v klidu a nestresovat se, tak se podle toho snad budu řídit i na místě.:)Kdyby jste měla někdy volnou chvilku, ráda bych si od vás přečetla něco o tom, jak být správným vůdcem smečky a jak poznám, že jím jsem, jak se zachovat když si pes např. hlídá předmět,jídlo a vrčí, nebo dokonce vyjede, prostě jak si poradit se psím puberťákem, aby z něj vyrostl vyrovnaný pes. Moc děkuji, Martina Šafářová

 

PP Věrka

Dobrý den Martino, mockrát děkuji za pochvalu :-)

Promiňte mi za prodlení, ale času je čím dál tím méně. Budu ráda, když mi dáte vědět jak jste dopadli na svodu a na výstavě?? Ano, být v klidu a žádný stres je jedna z prvních základních věcí dobrého vystavování a ovládání psa. :-)

Víte, odpověď je naprosto jednoduchá, pokud budete vyrovnaná Vy a s vyrovnaným tedy správným přístupem, pak bude i Váš pes. Tady vždy platí, jaký pán takový pes.

Určitě Vám DOPORUČUJI PŘEČÍST Můj článek ,,O PSECH, který najdete v menu s názvem stejným... O Psech,... Tam je vysvěteno jak to ve smečce funguje kdo a jak se nazývá vůdce a jak to vlastně je. Víte, je ale i cekem dosti rozdíl, zda máte opravdu smečku tedy více psů nebo jen jednoho, což Vás pes bere jako svou smečku, ale je pouze on a Vy, což už se v chování i jiných věcech trochu rozlišuje.

U Vás je na místě podmanit si Vašeho psa, ale ne stylem ,,vytřískat z něho jeho vůli,, ale získat si ho, tedy získat si jeho respekt a oddanost. Navíc Váš pejsek také prochází nebo by měl procházet též fází té socializace jak jsem Vám psala minule.

U Vás je také velmi důležitá ,, DÚSLEDNOST,,  a to ve všem! Když pes dělá něco, co se mi nelíbí dám mu to jasně najevo, ale ne bitím, pouze stačí ho zatahat za kožich kde se mu to nelíbí a zase naopak, pokud mu dám povel nebo po psovi něci chci, a on to udělá, naopak mu věnuji odměnu jemu nejbližší, třeba mazlení drbání na bříšku, na zádech prostě kde to má rád a i mu občas dopřeju třeba řekla bych bonus, že se na mě může pěkně namáčknout, otírat se, olizovat mě nebo na mě dát packu, ale nikdy ho nenechám, aby měl svou hlavu nad mojí, protože to by značilo že je nad Vámi a to nechceme :-)

Kolikrát u mě stačí, že když mi pes dělá něco, co se mi neíbí, jen na něj kouknu jinak, nebo sebou jakoby cuknu, natočím hlavu, než normálně a on hnedka ví, že je něco špatně co se mi nelíbí. Pomatujte, že pes vždy má dělat to, co chcete Vy, a ne co chce on. Trénujte i jeho poslušnost s oddaností dohromady, stylem vždy si psa přivolejte, nikdy mu nechodte naproti a přivolávejte si psa už jen na to, že se s ním chhcete pomazlit, věnovat se mu hrát si sním, prostě formou hry,...

Pes Vám nikdy nesmí přerůst přes hlavu,...

Pokud si pes kousá třeba klacek či hračku, já jdu okolo a chci si ji vzít, nejdříve na psa promuvím a řeknu třeba: ,,DEJ MI TO,, a prostě si to vezmu, pak se s tím chvilku zabývám a poté to nechám na místě ležet a odejdu od toho,... jakmile odjedu dávám najevo naprostý nezájem o danou věc a pes si ji může vzít a dělat si s ní co chce, ale pokud kdykoliv projevím zajem o něco, co má můj pes bez probémů si to prostě vezmu. Vše záleží jak to děláte a jak to psovi podáváte, jakým stylem.

To samé platí i u jídla,...

své psy vždy učím tak, že NIKDY jim neberu misku s jídlem, abych jim dokazovala že jsem tady pánem, NIKDY je s jídlem neškádím a NIKDY neprovokuji či na psa při krmení neřvu !!!

Vždy, když podám psovi misku, mluvím na něj, po té ho nechám sežrat půlku a pak na něho znovu promluvím a šahnu na něj, třeba pohladím, postupem času můžu na psa sahat kdykoliv a s jidlem mu taky dělat cokoliv. Pokud se pes nebojí o své jído, není vyhladovělý a jednoduše nemá potřebu bránit si své žrádlo, nemá důvod být agresivní. Ikdyž je to pes hamoun. Ovšem nikdy když pes jí, ho zbytečně neruším a nehrabu se mu v tlamě, to nikdy nedělám, mě by se také nelíbilo kdyby mi někdo prosahával talíř natož mi hrabal v puse.

Fámy o tom, jak ukázat psovi ,,Kdo je tady pánem,, je mnoho, ale většina z nich jsou spíše na škodu a naopak udělají ze psa agresora, takže s tímto opravdu jen za odborníky!!

JAK BÝT SPRÁVNÝM VŮDCEM SMEČKY A JAK POZNÁTE ŽE JÍM JSTE? jednoduše,...

Váš pes Vás bude respektovat, udělá vše co Vám na očích uvidí a bude ,,šlapat,, přesně jak Vy pískáte. A Jak jím být? Vůdce smečky za ní vždy stojí, chrání ji a jasně a spravedivě v ní velí. Je nejsilnějším jedincem celé smečky a vždy je ,,PO JEHO,, ostatní psi to ctí a dle toho se chovají. Ve čánku ,, O PSECH,, se o tom dozvíte víc. Odkaz ZDE

Přeeji ať se vše daří a at vše vychází :-)