PIŠTĚNÍ

30.04.2012 22:05

Markéta Kalinová

Dobrý den,

jsem už krajně zoufalá majitelka psa z útulku. Jedná se o křížence pravděpodobně špic s border kolií.Bydlíme v Brně v paneláku a náš problém je jeho neustálé pištění jiným slovem už se to nedá ani nazvat. Stačí,aby přítel vstával do práce a Sunny začne pištět, podíváte se na něj piští, přijdete domů piští, natáhnete ruku z postele piští, promluvíte piští. Nejhorší je, že jeho pištění je opravdu hrozně hlasité divím se, že z něj ještě není velryba:-) Myslím, že to pištění je slyšet i několik pater. Zkoušela jsem už vše co znám ( upoutání pozornosti, povel, poslání na místo a nevšímání si ho) vše je zbytečné pes nereaguje jen řve. Je mi jasné, že něco dělám špatně,ale nevím co a abych se jen bála promluvit a raději si ho nevšímala, je nesnesitelná představa. Už to trvá zhruba třetí rok a je to stále horší.Děkuji Kalinová

 

PP Věrka

Dobrý den,

možnosti tu vidím dvě no dalo by se říct tři.

První, co mě napadlo je, zda není Váš pejsek hluchý?

Druhá, Váš pes právě proto, že neměl dostatek toho, co mu dáváte Vy a bojí se, aby o to nepřišel tak si vše vynucuje a

Třetí, která s tím souvisí, že je vlastně ,,nervák,,

Všechno souvisí se vším,...

 

První,

Víte, neberte to špatně ale jste si jisti že Váš pejsek opravdu slyší? je právě možné že se sám neslyší a svou radost či nervy, nebo prostě s Vámi takto komunikuje a právě že se neslyší tak piští a ani neví že má hlasitý projev. Někteří neslyšící pejskové umí být moc chytří a umí si poradit jak  s odezíráním rtů tak Vašimi gesty apod. S neslyšícími pejsky vždy komunikuji jak řečí těla, tak je mám naučené na gesta, která bezvadně fungují.

Druhá,

když má pes něčeho nedostatek a vždy měl, může mít strach že co nyní získal, ztratí. Aby o to nepřišel a tak to přiživí. Když si pes o něco takhle ,,říká,, tak se mu to ,,dopřeje,, a to tak, že si příště dá moc velký pozor o co si říká a jakým stylem a komu si o to říká, a čím víc mu uhýbáte, tím intenzivnější jeho ,,pištění,, tedy projev může být. Je dobré dát psovi najevo, že nemusí mít strach. Aby jste docílili jeho naprosté vyrovnanosti a klidu. Pokud je to tato možnost, tak je pes v neustálém stresu a to mu jen přitíží, stane se z něj závislák a pes možnost tři.

Třetí,

Pokud (už máte), je pes ..nervák,, je třeba ho dát do pohody. Věřím, že Vaším chováním jste chtěli udělat vše, jak nejlíp to jde. Ale pokud jste určili špatnou příčinu, pak následné řešení je též špatně a jen se jak píšete zhoršuje, což není dobré ani pro Vašeho pejska a ani pro Vás natož sousedy, to je jasné.

  A ještě, když jste si pejska pořizovali, v útulku Vám o něm měli podat nějaké info, je mi asi jasné, že pokud jim tam pištěl, to by Vám málokde řekli, ale přeci jen se na to musím zeptat...?

 

Jak říkám, vše souvisí se vším, takže bych zjistila, zda pejsek slyší, ( nejlépe mi zavolejte a já Vám poradím jak nato) a dále dostat pejska do pohody, a taky aby měl dostatek možností se vybít a neměl čas na svou hysterii. Pokud mi pes piští, a vím že slyší, jasně mu dám najevo, že takto na mě tedy pokřikovat nebude, že se mnou nebude manipulovat a pokud je drzí, já budu na něj drzejší tak, že pochopí že se mnou si to tedy rozhodovat nebude. Vše je hodně o psychologii daného okamžiku a právě záleží zda je pes i nervák či je to ,,jen,, jeho způsob manipulace s Vámi. POkud tedy takto komunikuje a říká Vám co vlastně chce, je třeba ho naučit, že to jde i jinak. Vyvarujte se agrese, pokud psovi něco vysvětluji či naznačuji tak, aby hned pochopil co po něm chci, dělám to jasně stručně a výstižně. Pokud tomu nerozumí, zkusím mu to ,,říct,, jasněji a i mu třeba ukázat co po něm chci. Pokud jde o to, že to neustále zkouší jednoduše ho utnu např. právě tou ignorací, a vždy když pak má zájem o mou přízen, právě pak ho ignuruji a dám mu to ,, sežrat,, aby si příště uvědomil, že já nejsem ,,Hej nebo počkej,, jeho loutkou na provázkách.

ALE ! Jak píšete pokud Vaše ignorace nezabírá, mám i proto právě na ten sluch podezření a přikláním se k tomu více.

 

Zamyslete se nad tím vším a napište mi co a jak, Děkuji.

 

Poznámka: mé telefoní číslo najdete v kontaktu v Menu.